خبرها


هم زمان با سالروز تاسیس سازمان امور اراضی

بیش از ۷۸۴۰۰ هکتار اراضی غیر ملی تثبیت و بیش از ۱۷۰۰ هزار هکتار نیز رفع تداخلات صورت پذیرفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛ هم زمان با سالروز تاسیس امور اراضی؛ منصور شفیعی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، در خصوص عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در این بخش در دولت سیزدهم گفت: اقدامات مختلفی در راستای حفاظت از اراضی ملی و دولتی و همچنین تسهیل روند واگذاری اراضی انجام شده است.

وی افزود: در حوزه حفاظت از اراضی ملی و دولتی، اقدامات موثری انجام شده است. در این مدت، حدود ۱۳۹هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته به وضعیت سابق بازگردانده شده است و اقدامات لازم برای حفظ کاربری اراضی ملی و دولتی در دستور کار است.

وی در ادامه گفت: در حوزه واگذاری اراضی حدود۴ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی به متقاضیان واگذار شده است و اقدامات لازم برای تسهیل روند واگذاری اراضی در حال انجام است.

مدیر امور اراضی سازمان تشریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۷۸۴۰۰ هکتار اراضی غیر ملی تثبیت و بیش از ۱۷۰۰ هزار هکتار نیز رفع تداخلات صورت گرفته است و مجموع اراضی کشاورزی تثبیت شده به ۹۷۷۰۰ هکتار رسیده است.

شفیعی در پایان گفت: مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در دولت سیزدهم تحولی اساسی داشته است. این مدیریت با بهره گیری از ظرفیت های موجود و همکاری دستگاه های اجرایی، تلاش می کند تا از اراضی ملی و دولتی به بهترین شکل ممکن محافظت کند و زمینه را برای توسعه پایدار کشاورزی فراهم کند.