خبرها


شواری معاونین سازمان برگزار شد. رکورد جوجه ریزی در مرغداری های استان هرمزگان شکسته شد

یازدهمین شورای معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در سال جاري برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان: یازدهمین جلسه شورای معاونین سازمان، با حضور عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، معاونین و مدیران ستادی و شهرستانها به صورت وبیناری برگزار گردید.

گفتنی است: طی این جلسه  عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از معاونت امور دام سازمان و کلیه عوامل تاثیر گذار بر شکسته شدن رکورد جوجه ریزی مرغداری‌ها استان که این رقم در دی ماه امسال به بیش از 2 میلیون و ششصد 60 هزار قطعه با رشد 43 درصدی نسبت مدت مشابه سال قبل و در سال جاري به 20 میلیون و 60 هزار قطعه که با افزایش 21 درصدی  روبرو بوده، رسیده است قدر دانی کرد و بر تداوم جدیدت در این امر تاکید کرد.

وی در ادامه مواردی چون؛ اشتغال جزایر،توسعه پرورش ماهیان زینتی و جذب سرمایه گذار در جهت راه اندازی آکواریوم های شهری برای جذب توریست، پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان‌های داری ظرفیت و استخرهای کشاورزی، توسعه زنبورداری،اجرای طرح برون سپاری در چارچوب تفاهم نامه، بروز رسانی آمار و اطلاعات،ارائه برنامه توزیع کالای اساسی در ایام پیش رو به تمام مناطق استان،تامین به موقع نهاده های دامی جهت افزایش تولید با کمک دستگاههای تابعه و بر بکار گیری ظرفیت نظام مهندسی و اتحادیه ها در جهت افزایش تولید  را در دستور کار قرار داد.

 در ادامه،  حجت الاسلام صالحی مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان  در این شورا با يا آور شدن نقش افراد در جامعه با اشاره بر سوره معاده آیه 54"اى كسانى‌ كه ايمان آورده‌ايد! هر‌كس از شما، از آيين خود بازگردد، [به خدا زيانى نمى‌رساند]؛ خداوند گروهى را مى‌آورد كه آن‌ها را دوست دارد و آنان [نيز] او را دوست دارند؛ در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر كافران سرسخت و نيرومندند؛ در راه خدا جهاد مى‌كنند، و از سرزنش هيچ ملامتگرى هراسى ندارند. اين، فضل خداست كه آن را به هر‌كس بخواهد [و شايسته ببيند] مى‌دهد؛ و فضل و احسان خداوند، گسترده و [او به همه چيز] داناست."بر نیاز صبر و تواضع همگان اشاره کردند و در ادامه، امید آفرینی در جامعه را جز واجبات خواندند که این امید بخشی منجر به باور هر انسان به نقش خود در راه رسیدن به تمدن الهی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در این نشست معاونین و مدیران ستادی و شهرستانها به ارائه گزارش اقدامات صورت پذیرفته از مصوبات جلسه قبل پرداختند و از سوی ریاست سازمان مورد بررسی قرار گرفت.