خبرها


جشنواره نارنگی استان جشنواره نارنگی با حضور مسئولین استانی

جشنواره نارنگی در روستای جائر بخش احمدی شهرستان حاجی آباد برگزارش شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان: جشنواره نارنگی در روستای جائر بخش احمدی با حضور کامرانی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان،نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر مسئولین استانی* برگزار شد. گفتنی است؛ در این جشنواره  احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، طی سخنرانی اظهار کرد: مردم منطقه احمدی محصولی را تولید و برداشت می کنند که در دنیا کمیاب است و نتیجه زحمات شبانه روزی این مردم است که جای قدردانی و تشکر دارد.

وی افزود: خدواند نعمتی را برای ما قرار داده است و به شکرانه آن ما مسئولیت داریم با برنامه ریزی و حمایت دقیق این نعمت را قدر بدانیم و برای رشد تولید و اقتصادی کردن این محصول برنامه ریزی کنیم.

لازم به ذکر است‌؛ عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان طی سخنرانی خود در این جشنواره ضمن تشکر از کلیه دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره و تقدیر از کشاورزان منطقه گفت: روستای جائر به دلیل دارا بودن اقلیم مناسب، منطقه ای مناسب برای توسعه کشت نارنگی است.

وی افزود: با تعامل و همکاری بین کشاورزان و سازمان جهادکشاورزی این محصول با رشد قابل توجهی روبرو شده و نهالستان خوبی در راستای توسعه این محصول، ایجاد شده است و اقدامات خوبی برای رونق نارنگی استان در حال انجام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه شهرستان حاجی آباد جایگاه ویژه ای در کشاورزی استان دارد گفت:این شهرستان در زمینه محصولات استراتژیک مانند گندم، کلزا و ذرت درصد قابل توجهی از تولید استان را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل این منطقه در بحث امنیت غذایی استان نقش مهمی را ایفا می کند. مویدی افزود: امیدواریم با همت کشاورزان پرتلاش این منطقه محصول نارنگی نیز مانند خرمای پیارم شهرستان حاجی آباد برند جهانی شود.

وی در ادامه گفت؛ باید از همه عوامل برگزاری این برنامه امید آفرین و همچنین تمامی افرادی که در راستای تولید محصولات کشاورزی در سطح استان نقش موثری دارند تشکر کرد. قابل ذکر است؛ یکی از بهترین مناطق رشد نارنگی به دلیل آب و هوای مناسب، مناطق کوهستانی شهرستان بندرعباس و حاجی آباد در استان می باشد.