خبرها


برداشت گوجه فرنگی داربستی در جاسک

 

برداشت گوجه فرنگی داربستی در جاسک
برداشت گوجه فرنگی داربستی در دشت جگین شهرستان جاسک آغاز شد .

 به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک  گفت :برداشت گوجه  به روش داربستی در سطح 20 هزار متر مربع در دشت جگین آغاز شده و پیش بینی می شود بیش از 400 تن گوجه از این سطح برداشت شود .

گرگیج با بیان این که عملکرد تولید این محصول 200 تن در هر هکتار می باشد افزود :‌هدف از اجرای این طرح  افزایش تولید ، اشتغال ، صرفه جویی در مصرف آب ، کاهش مصرف سموم و کنترل بیماریها و آفات مي باشد  .

 وی در خصوص مزاياي كشت گوجه فرنگي به روش داربستي  ادامه داد :‌  میزان برداشت گوجه فرنگی به روش داربستی نسبت به روش باز و سنتی بیش از 8 برابر استعلاوه برآن    بازار پسندی محصول وکاهش هزینه احداث سازه داربستی نسبت به سازه های گلخانه ای مدرن ديگر مزاياي اين روش است .

گرگیج دلایل موفقیت این طرح را در شهرستان  منابع آب و خاک مناسب  شرایط اقلیمی مطلوب   و اجراصحیح سازه عنوان کرد وافزود : اگر چه  تولید ‌گوجه فرنگی به روش داربستی  برای اولین بار در  هرمزگان به صورت موردی  در سال 1341 توسط کشاورزان  جاسک وبا استفاده از سازه های چوبی   اجرا شده اما این طرح به شکل سامان یافته تر در سال جاری دراین شهرستان اجرا شده است .