خبرها


آغاز گل دهي درختان انبه در ميناب

آغاز گل دهي انبه در ميناب

سرپرست  جهادکشاورزی شهرستان میناب از آغاز  گل دهی انبه خبر داد

با بيان اينكه ميزان برداشت انبه در سال گذشته 12هزار تن بود افزود :‌پيش بيني مي شود كه در سال جاري  ۱۸هزار تن محصول انبه از باغات شهرستان برداشت شود

به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان سيد عبد العظيم موسوي زاده

 

وي ادامه داد :  در سال گذشته یک هزار و ۵5۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت انبه بوده که امسال به بیش ازيك هزارو 713 هکتار رسیده است.

وی میناب را دارای رتبه اول استانی در کشت و تولید انبه دانست و ابراز داشت : این محصول جهت تولید ترشی، سس، چغاله، تازه خوری و تهیه پودر انبه به سراسر کشور ارسال می شود.

وي  به نقاط مهم تولید انبه در میناب اشاره كرد وافزود : دهستان های تمبانو، گلشوار، ده وسطي، فخرآباد،باز ياري  و شهداد از عمده نقاطی است که این محصول وجود دارد.

.

موسوي زاده اضافه كرد :  با توجه به اينكه نهال پيوندي در سال 88و89 د ر513هكتار   كاشته شده است پيش بيني مي شود عملکرداين محصول  در هر هکتار از ۱۰ تن به ۱۵ تن افزایش يابد وميزان برداشت انبه در سال جاری به 18 هزار تن برسد

به گفته اين مقام مسوول برگزاري كلاس وكارگاه آموزشي وترويجي ،‌شخم باغها باغها وتغذيه آنها با كودهاي مفيد ومبارزه با آفات وبيماري ها از جمله اقداماتي مي باشد كه در عرصه افزايش ميزان توليد اين محصول در ميناب صورت گرفته است .