خبرها


برداشت پیاز از مزارع میناب

محمد ناصری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب از برداشت محصول پیاز از مزارع این شهرستان خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی میناب از برداشت محصول پیاز از مزارع این شهرستان خبرداد و گفت: در سال گذشته در سطح 3 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان پیاز کشت شد که 70 هزار تن محصول عاید کشاورزان گردید.
وی میزان عملکرد محصول در سال گذشته را 20 تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: در سالجاری 4 هزار و 900 هکتار از اراضی میناب به کشت پیاز اختصاص یافته که امید می رود پس از پایان فصل برداشت بیش از 112 هزار تن محصول عاید کشاورزان گردد که عملکرد 23 تن محصول در هر هکتار را به همراه خواهد داشت.
محمد ناصری در خصوص نقاط مهم کشت این محصول اذعان داشت: هشتبندی، چراغ آباد، راونگ، تلنگ و زرتوجی از عمده نقاط کشت پیاز در شهرستان میناب به شمار می آیند.
وی افزایش سطح زیر کشت پیاز را بیش از یکهزار و 400 هکتار برشمرد و افزود: افزایش قیمت محصول در سال گذشته در سطح زیرکشت محصول پیاز در منطقه تاثیر داشته است، همچنین برگزاری کلاس و کارگاه های آموزش ترویجی، نظارت کارشناسان و توصیه های لازم و همچنین تغذیه به موقع و مناسب از طریق آزمون آب و خاک و همچنین مبارزه با آفات و بیماری ها در عملکرد تولید تاثیر بسزایی داشته است به نحوی که میناب را در بین شهرستان های استان حایز رتبه نخست در تولید پیاز نموده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب برداشت محصول در فصل زمستان و افزایش درآمد کشاورزان پیازکار را از مزیت های کشت این محصول در میناب عنوان کرد و اضافه کرد: فصل کاشت پیاز در میناب از نیمه آبان تا نیمه دی ادامه دارد و برداشت آن از اواخر اسفندماه آغاز و اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.