خبرها


تشریح مصادیق اصلاح الگوی مصرف در جهادکشاورزی
به مناسبت پایان سال 1388 و در آستانه آغاز سال 1389 مراسم ویژه ای با حضور سیدنصیر سیدمحمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی و معاونین، مدیران و کارشناسان در محل سالن اجتماعات برگزار خواهد شد.
این مراسم ساعت 30: 7 صبح چهارشنبه 25/12/88 در سالن اجتماعات برگزار می گردد و از تلاش کلیه همکاران سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در خصوص تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصلاح الگوی تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.
سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در سالی که گذشت توانست با اجرای آبیاری تحت فشار در مصرف آب به عنوان مهمترین رکن کشاورزی بیش از 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی نماید همچنین اجرای کشت داربستی برای اولین بار در استان توانست میزان تولید را تا 6 برابر با افزایش همراه کند تا خاک به عنوان واحد سطح دومین مصداق تحقق فرامایشات رهبری باشد.
استفاده از کشت مکانیزه هم برای اولین بار در استان ضمن کاهش مصرف بذر از تلف شدن نشاء جلوگیری نمود تا سومین مصداق اصلاح الگوی مصرف در حوزه فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی باشد.
همچنین مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری ها به عنوان چهارمین مصداق عملی فرمایش مقام معظم رهبری ضمن کاهش هزینه ها، نکات زیست محیطی را تا حدی مناسبی ارتقا داده است.