خبرها


آغاز برداشت پیاز در میناب

محمد ناصری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب از آغاز برداشت محصول پیاز از مزارع این شهرستان خبرداد.

 مدیر جهادکشاورزی میناب از آغاز برداشت محصول پیاز از مزارع این شهرستان خبرداد وگفت: در سال گذشته 3 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافته بود که در سال زراعی جدید این میزان به 4 هزار و 900 هکتار رسیده است.
ناصری میزان برداشت سال گذشته را 70 هزار تن برشمرد و تصریح کرد: با توجه به افزایش یک هزار و 400 هکتاری سطح زیرکشت پیاز در میناب پیش بینی می شود امسال بیش از 112 هزار تن محصول پیاز از مزارع این شهرستان برداشت شود.
وی عملکرد تولید در هر هکتار را در سال گذشته 20 تن دانست و اذعان داشت: با توجه به بارندگی های اخیر و همچنین برگزاری دوره های آموزشی ترویجی، نظارت کارشناسان، ارایه توصیه های لازم و همچنین تغذیه به موقع و مناسب از طریق آزمون آب و خاک و مهمتر از همه مبارزه با آفات و بیماری ها پیش بینی می شود میزان برداشت در هر هکتار در سالجاری به 23 تن در هکتار برسد. وی همچنین دلیل افزایش سطح زیرکشت را در سالجاری افزایش قیمت پیاز در بازار در سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: شهرستان میناب دارای رتبه اول در تولید پیاز در سطح استان است و هشتبندی، چراغ آباد، راونگ، تلنگ از جمله دهستان های مهم تولید این محصول در این شهرستان به حساب می آیند. وی مزیت این محصول را برداشت محصول در اواخر فصل زمستان و بازارپسندی دانست و یادآور شد: فصل کاشت این محصول از نیمه آبان تا نیمه دی ماه و فصل برداشت آن را اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت است.