خبرها


آغار گرده افشانی نخیلات در میناب

محمد ناصری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب از آغاز گرده افشانی نخیلات در این شهرستان خبرداد.

مدیر جهادکشاورزی میناب از آغاز گرده افشانی نخیلات در این شهرستان خبرداد وگفت: 12 هزار هکتار از اراضی میناب به کشت خرما اختصاص دارد که در سال جاری با افزایش 50 هکتاری روبرو بوده است.
ناصری تولید سال گذشته را بیش از 51 هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به عملکرد 5/4 تن در هکتار پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 57 هزار تن محصول خرما از نخیلات این شهرستان برداشت شود. وی افزود: ارقام مهم خرما در این شهرستان از ارقام مرادسنگ، خارک، زرک، هلو، برهی، هلیلی و آل مهتری است.
مدیر جهادکشاورزی میناب نقاط مهم تولید این محصول را روستاهای حکمی، توکهور و کریان اعلام کرد و ادامه داد: برگزاری کلا و کارگاه آموزش مصرف بهینه نهاده های کشاورزی، مبارزه با آفات مهم نخیلات و هرس نخیلات، توزیع و نهال کشت بافت و پاجوش مرغوب و شخم عرصه باغات و همچنین توزیع کود بیولوژیک از جمله فعالیت هایی است که در تولید بیشتر و بهتر این محصول نقش داشته است.
وی میناب را دارای رتبه اول تولید محصول خرما در استان عنوان کرد و ادامه داد: از این محصول جهت تازه خوری، مصارف صنایع و بسته بندی، شیره خرما، سرکه و غذای دام استفاده می گردد. وی ادامه داد: فصل برداشت آن با رقم ال مهتری از اواخر خردادماه آغاز تا با رقم هلیلی در اوایل آبان ماه به پایان خواهد رسید.