خبرها


آغار گل دهی انبه در میناب

محمد ناصری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب از آغاز گل دهی انبه در میناب خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی میناب از آغاز گل دهی انبه در میناب خبر داد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 520 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت انبه بوده که امسال به بیش از یک هزار و 550 هکتار رسیده است.
وی میزان برداشت این محصول را در سال گذشته 12 هزار تن اعلام کرد و افزود: در سال جاری با توجه به بارورشدن درختان جوان سال گذشته میزان عملکرد در هر هکتار از 10 تن به 15 تن افزایش خواهد یافت که پیش بینی می شود در سال جاری 18 هزار تن محصول انبه از باغات انبه این شهرستان برداشت شود.
وی به نقاط مهم تولید انبه در میناب اشاره کرد و تصریح کرد: دهستان های تمبانو، گلشوار، دهو، فخرآباد و شهداد از عمده نقاطی است که این محصول وجود دارد.
محمد ناصری دلایل افزایش عملکرد در هر هکتار را برشمرد و اذعان داشت: برگزاری کلاس و کارگاه های آموزشی ترویجی مصرف نهاده های کشاورزی، مبارزه با آفات و بیماری های انبه، شخم عرصه باغات و تغذیه با کودهای میکرو و ماکرو و توزیع نهال پیوندی از ارقام مرغوب و همچنین توزیع کود بیولوژیک از عمده مواردی است که بر افرایش تولید محصول انبه در باغات این شهرستان نقش مستقیمی ایفا کرده است.
وی میناب را دارای رتبه اول استانی در کشت و تولید انبه دانست و ادامه داد: این محصول جهت تولید ترشی، سس، چغاله، تازه خوری و تهیه پودر انبه به سراسر کشور ارسال می گردد.
وی فصل کاشت این درخت را از اواخر دی ماه تا اواسط اسفندماه برشمرد و افزود: فصل برداشت این محصول از ابتدای تیرماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.