خبرها


آغاز مرحله دوم طرح پایش سلامت کارکنان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان

مدیر امور اداری و رفاه سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از آغاز دومین مرحله طرح پایش سلامت کارکنان این سازمان خبر داد و گفت : در این مرحله از طرح ، جهت یکصد نفر از کارکنان شهرستانهای بندرعباس ، خمیر و قشم  در اجرای طرح پایش سلامت شرکت می کنند و از معاینات سلامت و مشاوره برخوردار می گردند.
علی جامعی معاینات پاراکلینیگی کارکنان را شامل تکمیل پرونده سلامت توسط پزشک ، انجام آزمایشات ، تست های روانشناسی ، بینایی سنجی ، شنوایی سنجی و اسپیرومتری عنوان کرد و افزود : هدف از انجام  این طرح تحقق سلامت در زمینه  بهداشت جسمانی و روانی است.
وی تاکید کرد: معاینات ادواری یا پایش سلامت کارکنان یکی از مراقبت ها و خدمات اساسی بهداشت حرفه ای است که هدف آن پییشگیری از بیماریها با شناسایی به موقع آنها و اتخاذ تدابیر لازم و حفظ و ارتقا سلامتی کارکنان است . مدیریت امور اداری و رفاه به عنوان متولی سلامت کارکنان سازمان، وظیفه برنامه ریزی، نظارت ، پیگیری و هماهنگی برای استقرار و استمرار پایش سلامت کارکنان بعنوان یکی از وظایف رفاهی بر عهده دارد.
جامعی همچنین از دیگر اهداف مهم طرح پایش سلامت کارکنان را آگاهی فرد از وضعیت سلامت جسمی و روانی خود، تشخیص بیماریهای نهان و آشکار در بین کارکنان، پیشگیری و درمان به موقع بیماریهای شناخته شده و شناسایی مشکلات بهداشت شغلی محیط های کار و تامین شرایط بهداشتی برای کارکنان عنوان کرد.