خبرها


سفر مقام عالی وزارت در معیت رئیس جمهور به استان هرمزگان

در تاریخ 23 دی ماه 1400 ، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی،  رئیس جمهور در ‌سفری دوروزه به استان هرمزگان ضمن  بازدید سرزده و میدانی از مناطق مختلف استان، ‌با کشاورزان خسارت دیده از سیل در شهرستان میناب گفتگو کردند . در این سفر ‌برخی از وزرای دولت من جمله مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی ‌از شهرستان‌های میناب و رودان بازدید داشتند .

 

در چهاردهمین سفر استانی دولت سیزدهم؛

وزیر جهاد کشاورزی با مردم منطقه هشتبندی شهرستان میناب دیدار و گفتگو کرد

در سفر یک روزه رئیس جمهوری به استان هرمزگان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در همراهی با آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در میان مردم سیل زده منطقه هشتبندی شهرستان میناب حضور یافت و با آنان گفتگو کرد.

بازدید و بهره برداری از پروژه های بخش کشاورزی استان هرمزگان و شرکت در جلسه شورای اداری استان از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در این سفر یک روزه بود .

 

 

 

 

وزیر جهاد کشاورزی در در بازدید از مزارع سیل زده هشتبندی تاکید کرد:

لزوم توسعه آبخیزداری و کشاورزی قراردادی در استان هرمزگان

 

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به استان هرمزگان، از مزارع و گلخانه های آسیب دیده از سیل منطقه هشتبندی شهرستان میناب بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در جریان این بازدیدها بر لزوم توسعه آبخیزداری و کشاورزی قراردادی در منطقه هشتبندی شهرستان میناب در استان هرمزگان تاکید کرد.

دکتر ساداتی نژاد در گفتگو با بهره برداران اظهار کرد: مسائل مربوط به جبران خسارت های سیل به بخش کشاورزی استان، سنددار شدن اراضی و گلخانه ها در نشست شورای اداری مطرح و اعتبارات آن تصویب می شود.

وی افزود: با توجه به سیل احیر، موضوع خرید تضمینی گوجه فرنگی و پیاز نیز در نشست شورای اداری استان مطرح خواهد شد.

 

 

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اختصاص ۱ هزار میلیارد تومان برای توسعه شیلات در استان هرمزگان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مصوبات سفر دولت به هرمزگان، اختصاص ۱ هزار میلیارد تومان برای توسعه فعالیت های شیلاتی در استان پیش بینی شده است.

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به استان هرمزگان وارد شهرستان میناب شد و در بدو ورود، یه مقام والای شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

وی سپس از طرح احداث سامانه های نوین آبیاری در اراضی دشت مرکزی شهرستان میناب بازدید و در حاشیه این بازدید در جمع حبرنگاران اظهار کرد: با توجه به خسارت هایی که به این منطقه در سیل اخیر به خصوص در حوزه کشاورزی وارد شده است، دولت مصوبه بسیار خوبی را در روز چهارشنبه داشت و بحث مربوط به استمهال وام کشاورزان، اختصاص کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات برای احیای کشاورزی در منطقه در مصوبه سفر مدنظر قرار گرفته است.

ساداتی نژاد با بیان این که در سفر دولت به استان هرمزگان مصوبات خوبی برای منطقه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بخشی از مصوبات در مورد اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در منطقه که در کاهش سیل موثر است و بخشی نیز حمایت از سیستم های نوین آبیاری و توسعه و نوسازی باغات بوده که یکی از ضرورت های منطقه به خصوص در میناب و رودان است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بزرگ شیلاتی استان هرمزگان، در یکی از مصوبات سفر، اختصاص حدود یک هزار میلیارد تومان برای توسعه فعالیت های شیلاتی در استان پیش بینی شده است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: استان هرمزگان در زمینه های شیلات و کشاورزی در منطقه میناب و رودان، استان ویژه است و انشاالله با حمایتی که در حوزه برق رسانی به استخرهای شیلاتی می شود، می توان ظرفیت تولید میگو را در این استان افزایش داد.

وی یادآور شد: انشاالله در جلسه جمع‌بندی امشب که در حضور ریاست محترم جمهوری برگزار می شود تلاش می کنیم شرایط کشاورزی و حوزه شیلات را با توجه به ظرفیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد، ارتقا دهیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه صنایع تبدیلی در منطقه وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌هایی که سازمان تعاون روستایی انجام می‌دهد، تحولی را در سال آینده در مورد وضعیت صنایع تبدیلی شاهد باشیم.

ساداتی نژاد ادامه داد: درخواستی هم کشاورزان عزیز ما در منطقه داشتند در مورد خرید تضمینی گوجه فرنگی که جزو مصوبات سفر هم هست و از روزهای آینده این دغدغه کشاورزان را انشالله برطرف خواهیم کرد و سازمان تعاون روستایی خرید تضمینی گوجه فرنگی را در منطقه انجام خواهد داد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه این سفر، فاز دوم پروژه پالایش غلات دهکده در شهرک صنعتی میناب را کلنگ زنی کرد.

 

بازدید از مزارع پیاز بخش هشتبندی شهرستان میناب /23 دی ماه 1400

بازدید از اراضی کشاورزی خسارت دیده از سیل  ،هشتبندی شهرستان میناب  /23 دی ماه 1400

 

 

بازدید از گلخانه 4 هکتاری واقع در بخش هشتبندی شهرستان میناب  /23 دی ماه 1400

دیدار مردمی در  بخش راونگ  شهرستان میناب در طول مسیر بازدید  /23 دی ماه 1400

 

 

 

 

 

کلنگ زنی پروژه احداث کارخانه پالایش غلات در شهرک صنعتی تیرور  شهرستان میناب  /23 دی ماه 1400

 

 

 

ادای احترام به مقام شامخ شهدا با حضور در گلزار شهدای شهرستان میناب  /23 دی ماه 1400

بازدید از طرح 3750 هکتاری ابیاری تحت فشار شاخه شمالی شهرستان میناب /23 دی ماه 1400

 

 

 

"ساداتی نژاد" در "رودان" مطرح کرد:

پیش بینی 3 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی هرمزگان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر دولت، 3100 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان هرمزگان پیش بینی شده که بی نظیر است.

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه رئیس جمهوری به استان هرمزگان، در نشست با نمایندگان کشاورزان و مسئولان شهرستان رودان، اظهار کرد: حدود هزار میلیارد تومان در سیل اخیر به بخش کشارزی هرمزگان خسارت وارد شد و دولت در جلسه روز چهارشنبه برای جبران خسارت های سیل به حوزه کشاورزی اعتبارات خوبی اختصاص داده است.

وی افزود: برای امهال وام کشاورزان، کمک های بلاعوض و اجرای طرح های آبخیزداری اعتبارات لازم پیش بینی شده است

ساداتی نژاد تصریح کرد: در این سفر، 3100 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان هرمزگان پیش بینی شده که بی نظیر است و نشان دهنده این است که وزارت جهاد کشاورزی این استان را یک استان ویژه برای کشاورزی می داند و ظرفیت های بی نظیری در این منطقه به ویژه در حوزه شیلات وجود دارد.

وی با بیان این که در حوزه شیلات یک ظرفیت و اشتغال فراموش شده داریم، عنوان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان برای برق رسانی به سایت های میگوی این استان اختصاص داده ایم و تلاش می کنیم در اعطای تسهیلات کمک بیشتری انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه کشاورزی هم 1500 میلیارد تومان به زیرساخت های کشاورزی، آبیاری نوین، زیرساخت های شهرک های گلخانه ای، آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص خواهد یافت و 200 میلیارد تومان هم برای نوسازی باغات گرمسیری، بازسازی نخیلات و کمک به تولید میوه های گرمسیری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نگاه کلی ما یک نگاه ویژه به حوزه کشاورزی است و استان هرمزگان به خصوص منطقه میناب و رودان بهترین مکان برای گردشگری کشاورزی است، در جلسه جمع بندی مصوبات سفر با رئیس جمهور حتما به این موضوع خواهیم پرداخت تا این منطقه به عنوان قطب گردشگری در نظر گرفته شود.

ساداتی نژاد گفت: به سازمان تعاون روستایی ماموریت دادیم که خرید تضمینی گوجه را در روزهای پیش رو انجام دهد و با توجه به مشکلات صنایع تبدیلی در این استان، از سایت های سیار صنایع تبدیلی که توسط شرکت های دانش بنیان در دانشگاه شریف ایجاد شده استفاده کند که این طرح می تواند در فصول مختلف در کشور به صورت سیار کار کارخانجات صنایع تبدیلی را انجام دهد و کشاورزی را به سمت اقتصادی شدن پیش ببرد.

وی افزود: کشاورزی قراردادی موضوع مهم دیگری است که در منطقه رودان و میناب توسعه خواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکل صادرات فلفل به روسیه عنوان کرد: در روزهای پیش رو خبرهای خوبی در زمینه فلفل دلمه ای خواهیم داشت. اتفاقی که در خصوص فلفل دلمه ای افتاد و هجمه ای که به این موضوع وارد شد بیشتر از خارج از کشور هدایت می شد.

وی تصریح کرد: کشاورزان ایرانی 130 میلیون تن محصول کشاورزی در سال تولید می کنند و مردم سال ها است که از این غذا استفاده می کنند و این برخورد در شأن کشاورزان ایرانی نبود؛ کشاورزی تولید ملی است و کشاورز ایرانی کمترین میزان مصرف سم را در دنیا دارد؛ به دلیل بالا بودن قیمت کود، با کم کود دهی مواجه هستیم و این برخورد با کشاورزان صحیح نبود.

ساداتی نژاد با اشاره به این که مشکل روسیه با فلفل ایرانی، استفاده از 4 آفت کشی بود که در روسیه ثبت نشده نشده بود، عنوان کرد: تمام کشورهای دنیا سازمان حفظ نباتات دارند و برای استفاده از آفت کش ها باید این سازمان آفت کش را بررسی و ثبت یا رجیستر  کرده و پس از آن اجازه استفاده از آن را صادر کند اما این 4 سم که توسط روسیه ثبت نشده بود، در کشور ما و اتحادیه اروپا ثبت شده و از آفت کش های کم خطر محسوب می شود؛ بنابراین بررسی و ممنوعیت صادرات موقت مسئله عجیب و جدیدی نیست و در تمام دنیا وجود دارد.

وی افزود: برخی اوقات کشتی های حامل ذرت برزیلی هم در بنادر ما پس از بررسی مورد تایید قرار نمی گیرند و قرنطینه ایران اجازه ورود نمی دهد اما دلیل بر معیوب بودن 9 میلیون تن ذرت وارداتی برزیل به ایران نیست.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: نگاه به این موضوعات فنی است و سیاسی نیست چراکه بر تولید ملی و اشتغال کشور اثرگذار است. این مباحث بسیار مهم است و تولید ملی کشور را تحت شعاع قرار می دهد.

ساداتی نژاد در پایان عنوان کرد: 5 میلیون تولیدکننده محصولات کشاورزی در کشور وجود دارند که برای تولید غذا برای مردم و صادرات تلاش می کنند و ما قدردان این کشاورزان هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه این سفر از شرکت بهار پردیش تولید و صادر کننده فلفل در رودان و دیوار حفاظتی مسیل پشته معز آباد در این شهرستان بازدید کرد.

بازدید از گلخانه بهار پردیس شهرستان رودان  /23 دی ماه 1400

بازدید از دیوار حفاظتی مسیل پشته  معز اباد شهرستان رودان /23 دی ماه 1400

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"ساداتی نژاد" در گفتگوی زنده با شبکه خبر تشریح کرد:

جزئیات مصوبات حوزه کشاورزی چهاردهمین سفر استانی دولت به هرمزگان

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان هرمزگان، در گفتگوی زنده با بخش خبری ساعت 19 شبکه خبر سیما، اظهار کرد: در سفر چهاردهم ریاست جمهوری به عنوان نماینده رئیس جمهور مامور به حضور در شهرستان رودان و میناب بودم و از مناطق سیل زده در این دو شهرستان بازدید کردم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بیشترین خسارت سیل به مزارع کشاورزی وارد شده است، عنوان کرد: حدود هزار میلیارد تومان در سیل اخیر به بخش کشارزی هرمزگان خسارت وارد شد و دولت در جلسه روز چهارشنبه برای جبران خسارت های سیل به حوزه کشاورزی اعتبارات خوبی اختصاص داده است.

وی افزود: در مصوبات سفر به هرمزگان بیش از 3 هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی پیش بینی شده است و این استان رکورددار اختصاص اعتبارات سفرهای استانی به بخش کشاورزی در کشور است.

ساداتی نژاد با بیان این که هرمزگان ظرفیت های خوبی در حوزه های کشاورزی و آبزی پروری دارد، عنوان کرد: 1500 میلیارد تومان به توسعه زیرساخت های گلخانه ها، آبخیزداری و آبخوان داری و شهرک های کشاورزی اختصاص خواهد یافت، همچنین هزار میلیارد تومان برای برق رسانی به سایت های پرورش میگو برای افزایش بهروری در این واحدها اختصاص داده خواهد شد.

وی افزود: با برق رسانی به سایت های پرورش میگو، میزان تولید از 2.5 تن در هرهکتار به 7 تن در هکتار افزایش خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم رسیدگی به ذخیره گاه های آبزیان و توسعه زیست گاه های صیادی عنوان کرد: 400 میلیارد تومان برای توسعه زیست گاه های دریایی اختصاص داده خواهد شد.

وی با بیان این که ظرفیت های خوبی از مکران تا میناب برای پرورش میوه های گرمسیری وجود دارد، گفت: در بعضی از سال ها 500 میلیون دلار میوه های گرمسیری وارد می شود، که در این سفر 200 میلیارد تومان برای بازسازی باغات، نوسازی نخیلات و تولید میوه های گرمسیری اختصاص خواهد یافت.

ساداتی نژاد با اشاره به مطالبه مردمی خرید تضمینی گوجه فرنگی از کشاورزان عنوان کرد: به سازمان تعاون روستایی ماموریت دادیم که خرید تضمینی گوجه را در روزهای پیش رو انجام دهد و با توجه به مشکلات صنایع تبدیلی در این استان، از سایت های سیار صنایع تبدیلی که توسط شرکت های دانش بنیان در دانشگاه شریف ایجاد شده استفاده کند و قرارداد لازم تا هفته آینده با این شرکت منعقد خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این طرح می تواند در فصول مختلف در کشور به صورت سیار، کار کارخانجات صنایع تبدیلی را انجام دهد و کشاورزی را به سمت اقتصادی شدن پیش ببرد.

 

 

حضور دکتر محمدی ، مشاور محترم وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانهای

وزارت جهاد کشاورزی  در سفر مقام عالی وزارت به استان هرمزگان

حضور مهندس برومندی و مهندس اکبری معاون محترم آب وخاک و امور باغبانی

وزارت جهاد کشاورزی  در سفر مقام عالی وزارت به استان هرمزگان

بازدید معاون وزیر ورییس سازمان شیلات ایران از شهرستان ابوموسی

دکتر نبی اله خون میرزایی به همراه  مدیرکل شیلات هرمزگان، سلاجقه معاون  رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و هئیت همراه بمنظور بررسی مسائل و مشکلات ابوموسی صبح امروز ( پنجشنبه ۲۳ دیماه ) وارد این شهرستان گردیدند.

 ابتدا در گلزار شهدای ابوموسی حضور یافته وبه مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند، سپس  از ظرفیت منطقه بازدید کردند .

در ادامه ، رییس سازمان شیلات ایران به اتفاق مدیر کل شلات هرمزگان با حضور در فرمانداری شهرستان به بررسی مسائل و مشکلات جامعه صیادی و متقاضیان فعالیت صید و صیادی پرداختند و بصورت چهره به چهره با شهروندان ملاقات کرده و ضمن استماع مطالبات  آنان به درخواست مراجعین در زمینه صیادی پاسخ دادند.

 دکتر خون میرزایی ضمن ابراز  خرسندی از حضور دربین صیادان و مرزبانان دریا در جهت حل مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کرد.

 

بازدید دکتر گرشاسبی معاون آبخیزداری سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور  و دکتر قزل سفلو از سازه های آبخیز داری آبگیری شده در هشتبندی میناب

و  سازه آبخیزداری حوزه رمچاه در قشم

 

 

 

 

 

در آستانه سفر رییس جمهور به هرمزگان انجام شد؛

  حضور مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در هرمزگان

 

 رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان وارد بندرعباس شد.

 به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، دکتر قادری فر و هیات همراه در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور با استقبال مدیرتعاون روستایی هرمزگان وارد استان شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با حضور در استان هرمزگان مسائل و مشکلات اعضا و تشکل های تعاون روستایی استان بررسی و رسیدگی می‌کند. معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نخستین سفر دو روزه خود به استان هرمزگان با حضور در شهرستان میناب ضمن بازدید از کارخانه آبلیموگیری و برخی از تشکل های تعاون روستایی میناب به مشکلات آنها رسیدگی و روند اجرای طرح‌های این تشکل ها را بررسی می‌کند.

دکتر قادری فر باحضور در مجموعه انبارهای اتحادیه بندرعباس از طرح صنایع بسته بندی و سردخانه دشت امام بازدید و در جریان روند اجرای این مجتمع قرار می‌گیرد.

دیدار و گفتگو با کارکنان، مدیران عامل و اعضای تشکل های تعاون روستایی استان و حضور در جلسه شورای اداری استان از برنامه‌های پایانی سفر معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به استان هرمزگان است‌.

 

میز ارتباطات مردمی با حضور جناب آقای دکتر جلالی نیا نماینده تام الاختیار وزیر جهاد کشاورزی همراه با حضور مدیران ستادی دستگاه های مختلف بخش کشاورزی

 

با دستور وزیر کشور؛ بدهی کشاورزان حاجی آبادی سه سال امهال شد

با دستور وزیر کشور ، بدهی کشاورزان خسارت دیده از سیل در حاجی آباد به مدت سه سال امهال شد.

احمد وحیدی در دیدار با نخبگان، کشاورزان و صنعتکاران حاجی آباد گفت: براین اساس جریمه و سود تسهیلات کشاورزان خسارت دیده بخشیده می شود.

مقرر شد آب مورد نیاز گلخانه ها نیز، از خط انتقال آب بندرعباس به گل گهر سیرجان تامین شود .او گفت: باید جاده های ارتباطی بخش فارغان و احمدی شهرستان حاجی آباد هم هرچه سریعتر بهسازی شود.

وزیر کشور گفت: بانوان فعال در زمینه صنایع دستی استان می توانند برای دریافت تسهیلات از ضمانت های زنجیره ای استفاده کنند.

 

 

 

 

همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان هرمزگان

آغاز توزیع هوشمند کالاهای اساسی بین شهروندان بندرعباسی

مدیر تعاون روستایی هرمزگان از آغاز توزیع هوشمند کالاهای اساسی بین شهروندان بندرعباسی خبر داد.

سیروس اسدپور افزود: طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی به صورت استارت آپی با پلتفرم بازرگام (برخط از طریق برنامه های موبایلی و یا  ورد به وب سایت) با هدف ساماندهی بازار محصولات کشاورزی، کوتاه کردن دست واسطه‌ها و حذف دلالی در بندرعباس آغاز شده و بزودی سایر شهرهای استان پوشش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه سازمان تعاون روستایی استفاده از ظرفیت تمامی پلتفرم‌های بومی در استان‌ها است، اضافه کرد: مسئولیت توزیع و نظارت بر نحوه پخش محصولات کشاورزی از سازمان صمت مجزا و به جهاد کشاورزی واگذار شده است و نظارت بر نحوه پخش، گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار محصولات کشاورزی اعم از تولیدات پروتئینی، گیاهی و آرد و نان توسط بازرس‌های مجموعه جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

اسدپور با اشاره به اینکه سیستم توزیع از طریق سامانه بازرگام است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرغ منجمد با قیمت کیلویی ۲۵ هزار تومان و تخم‌مرغ با قیمت شانه‌ای ۴۳ هزار تومان از طریق این سامانه بصورت رایگان درب منازل شهروندان بندرعباسی توزیع می‌شود و توزیع میوه شب عید و سایر کالاهای اساسی نیز از این طریق پیش‌بینی شده است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان، تصریح کرد: اجرای این طرح ضمن حفظ کرامت مردم عزیز و کمک به دسترسی کالا با قیمت مصوب در سراسر کشور، زمینه خروج تعاونی‌ها از حالت سنتی به مدرن را فراهم می‌کند.

اسدپور با بیان اینکه پرداخت وجه به صورت اینترنتی بوده و هیچگونه وجهی نیز در محل از مشتری دریافت نخواهد شد، عنوان کرد: شهروندان هرمزگانی‌ها می‌توانند از طریق سایت بازرگام برای خرید کالاهای اساسی تخم مرغ، مرغ منجمد  اقدام کنند.

وی در پایان گفت: هرمزگانی ها می توانند از طریق سایت بازرگام (www.bazargam.com) از امروز به خرید کالاهای اساسی همچون برنج، روغن، تخم مرغ ، مرغ منجمد و دیگر اقلام اقدام  و موارد تخلف را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.