خبرها


سرپرست جهاد کشاورزی میناب از آغاز برداشت محصول هندوانه تابستانه در این شهرستان خبر داد.

سرپرست جهاد کشاورزی میناب از آغاز برداشت محصول هندوانه تابستانه در این شهرستان خبر داد.

سرپرست جهادکشاورزی میناب گفت: هنداونه تابستانه در اواخر خرداد ماه از ارقام محلی و اصلاحی کاشت شده و از ابتدای شهریور ماه جاری برداشت آن آغاز می‌شود.

محمد ناصری گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان میناب در تمام فصول سال می‌توان محصولات صیفی و سبزی و هندوانه برداشت کرد

سرپرست جهادکشاورزی میناب در مورد سطح زیر کشت این محصول نیز افزود: سطح زیر کشت هندوانه تابستانه در میناب 1500 هکتار است که عمده آن در دهستان کریان و در روستاهای تلنگ کشتاران، حلوایی، تلنگ سراتک و گهرور کاشت می‌شود.
ناصری ادامه داد: با توجه به ارقام کشت‌شده میزان برداشت محصول در هکتار بیش از 10 تن متغیر است و پیش‌بینی می‌شود حدود 17 هزار تن هندوانه تابستانه از مزارع این شهرستان در تابستان امسال برداشت شود.

ناصری اضافه کرد: هندوانه پاییزه از نیمه دوم شهریورماه کشت و اوایل دی ماه سال جاری برداشت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود 60 هزار تن محصول هندوانه در دی ماه امسال از این مزارع برداشت شود که با توجه به هم‌زمانی برداشت این محصول با شب یلدا هندوانه این فصل با قیمت بسیار خوبی به فروش می‌رسد و به اقصی نقاط کشور نیز صادر می‌شود. سرپرست جهاد کشاورزی میناب در پایان با اشاره به کشت هندوانه در فصل بهار هم گفت: سطح زیر‌کشت هندوانه بهاره 2 هزار هکتار است که در هر هکتار بین 12 تا 15 تن محصول برداشت می‌شود.