خبرها


آغاز برداشت خرمای پیش رس در حاجی آباد
ناظم عباس زاده، مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد از آغاز برداشت خرمای پیش رس در شهرستان حاجی آباد خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد از آغاز برداشت خرمای پیش رس از نخلستان های حاجی آباد خبرداد و گفت: در سال گذشته در سطح 25 هکتار از نخلستان های این شهرستان بیش از 300 تن محصول خرما با میانگین عملکرد 12 تن در هر هکتار برداشت شد.
عباس زاده از میزان سطح زیرکشت خرما در سالجاری سخن به میان آورد و افزود: سطح زیرکشت خرمای پیش رس تغییری نکرده و پیش بینی می شود امسال بیش از 375 تن خرما با عملکرد 15 تن در هر هکتار از نخلستان های شهرستان برداشت شود.
وی محصول خرمای پیش رس را دارای مزیت هایی از قبیل زودرس بودن دانست و افزود: رقم خنضیری و نقار هم اکنون هر کیلوگرم بیش از 6 هزار ریال از تولیدکننده خریداری می شود و خرمای درجه 3 این ارقام زودرس هم جهت تغذیه خوراک دام استفاده می گردد.
عباس زاده از انجام عملیات به زراعی و نظارت مستمر کارشناسان بر نخلستان های شهرستان خبرداد و افزود: در مناطق تزرج، برآفتاب، گنج و احمدی این رقم وجود دارد و مصرف رطب آن و همچنین قیمت مناسب محصول از دیگر مزیت های تولید محصول به شمار می رود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد در پایان افزود: برداشت خرمایی زودرس از نیمه دوم تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.


اخبار برگزیده