خبرها


کشت کنجد در حاجی آباد
ناظم عباس زاده، مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد از کشت کنجد در شهرستان حاجی آباد خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد از کشت کنجد در مزارع حاجی آباد خبرداد و گفت: در سال گذشته 532 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت کنجد اختصاص یافته که پس از برداشت 638 تن محصول کنجد با میانگین عملکرد2/1 تن در هر هکتار عاید کشاورزان شد.
عباس زاده از میزان سطح زیرکشت کنجد در سالجاری سخن به میان آورد و افزود: در سالجاری 850 هکتار از اراضی حاجی آباد به کشت کنجد اختصاص یافته که پس از پایان فصل برداشت پیش بینی می شود بیش از یک هزار و 100 تن کنجد با عملکرد 3/1 تن در هر هکتار برداشت شود.
وی محصول کنجد را جایگزین مناسبی برای ذرت دانه ای برشمرد و عنوان کرد: کشت کنجد به دلیل مقاوم بودن به خشکی و همچنین تناوب با دیگر محصولات دارای مزیت کشت است که شهرستان حاجی آباد یکی از نقاط مهم تولید کنجد در استان به شمار می رود و دهستان آشکارا، طارم، احمدی و درآگاه از جمله مناطق مهم کشت این محصول به حساب می آیند.
وی از توزیع بذر گواهی شده جهت کشت این محصول خبرداد و افزود: بیش از 2 هزار و 600 کیلوگرم بذر با قیمت 2 هزار و 240 تومان به همراه کود شیمیایی جهت کشت کنجد بین کشاورزان توزیع شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد در پایان فصل کشت این محصول را نیمه دوم خرداد تا پایان تیرماه دانست و افزود: از ابتدای آبانماه برداشت کنجد آغاز و تا پایان آذرماه برداشت این محصول از مزارع شهرستان حاجی اباد ادامه خواهد داشت.


اخبار برگزیده