خبرها


آغاز طرح آمارگيري گندم و جو
محمدجعفر صبوری پور، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از آغاز طرح آمارگیری محصولات گندم و جو در سال زراعی 89- 88 از ابتدای تیر ماه خبرداد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی از آغاز طرح آمارگیری محصولات گندم و جو در سال زراعی 89- 88 از ابتدای تیر ماه خبرداد و گفت: هر ساله در استانهاي كشور طرح آمارگيري از محصولات كشاورزي در سه مقطع زماني جداگانه اجرا مي گردد، اجراي طرحهاي آمارگيري براي محصولات گندم وجو، ساير محصولات زراعي و محصولات باغي با هدف برآورد سطوح زيركشت و ميزان توليد محصولات كشاورزي، نهاده هاي مصرفي فرآيند توليد و تعيين هزينه توليد محصولات زراعي خاص، به ترتيب در سه ماهه دوم، سوم و چهارم سال بر اساس ابلاغيه دفتر مركزي صورت مي گیرد.
معاون سازمان جهادکشاورزی هرمزگان تصریح کرد: اجرای طرح آمارگيري از محصولات گندم و جو در سال زراعي 89-88  با فعالیت 12 نفر آمارگیر، بازبين، ناظر فني و مسوول اجرايي آغاز و اجراي طرح در 121 آبادي نمونه شهرستانهاي استان در حال انجام و بر اساس برنامه زمانبندي تا 20 مرداد ماه 89 عمليات صحرايي و حداكثر تا 20 شهریور 89 كليه عمليات مربوط به اجراي طرح در استان پايان مي يابد.
وی در خصوص شیوه به کارگیری آمارگیران هم عنوان کرد: به منظور تامين نيرو بر اساس چارت ابلاغي، افزايش دقت اجراي طرح در موعد مقرر و در راستاي تحقق اصل 44، انجام حدود 65 درصد از عمليات صحرايي به شركتهاي خدمات مشاوره اي واگذار گردیده است.
صبوری پور ادامه داد: از كشاورزان و بهره برداران محترم بخش كشاورزي تقاضا مي شود، به منظور اجراي مطلوبتر طرح و ارایه اطلاعات دقيق به آمارگيران، همكاري لازم را به عمل آورند.
وی همچنین درخصوص آمارگیری سال زراعی قبل افزود: طبق نتایج استخراج شده از طرح آمار در سال گذشته سطح زیرکشت گندم بیش از 13 هزار هکتار با تولید 55 هزار تن و همچنین سطح زیرکشت جو بیش از یک هزار هکتار با تولید حدود 2 هزار تن برآورد گردیده است.


اخبار برگزیده