خبرها


آغاز کشت ذرت دانه ای در حاجی آباد
ناظم عباس زاده، مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد از آغاز کشت ذرت دانه ای در شهرستان حاجی آباد خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد از آغاز کاشت ذرت دانه ای در مزارع های این شهرستان خبرداد و گفت: در سال گذشته 6 هزار و 400 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت ذرت دانه ای اختصاص یافته که پس از برداشت 46 هزار تن ذرت دانه ای با میانگین عملکرد2/7 تن در هر هکتار عاید کشاورزان شد.
عباس زاده از میزان سطح زیرکشت ذرت دانه ای در سالجاری سخن به میان آورد و افزود: در سالجاری 6 هزار هکتار از اراضی حاجی آباد به کشت ذرت دانه ای اختصاص یافته که پس از پایان فصل برداشت پیش بینی می شود بیش از 45 هزار تن محصول با عملکرد 5/7 تن در هر هکتار برداشت شود.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد افزایش سطح زیرکشت کنجد، پنبه و سورگوم علوفه ای را علت کاهش سطح زیرکشت ذرت دانه ای برشمرد و افزود: در راستای کشت ذرت دانه ای توزیع بذر 704 و 666 و همچنین توزیع کودهای شیمیایی اوره، فسفر و پتاسیم و همچنین علف کش های آنزاین در دستور کار قرار گرفته است و جهت افزایش تولید در واحد هکتار نظارت کارشناسان به صورت مستمر انجام خواهد شد.
وی کشت مکانیزه کامل تابستانه و خرید به صورت قیمت تضمینی را از مزیت های کشت محصول ذرت دانه ای برشمرد و عنوان کرد: شهرستان حاجی آباد یکی از نقاط مهم کشت ذرت دانه ای در استان به شمار می رود که دهستان های طارم، شمیل بالا، فارغان و احمدی از نقاط مهم تولید این محصول می باشند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد در پایان فصل کشت ذرت دانه ای را نیمه دوم تیرماه تا اواسط مردادماه برشمرد و برداشت این محصول را از اواخر آذرماه تا نیمه بهمن ماه دانست.


اخبار برگزیده