خبرها


خرید۵۳ هزارتن گندم از مزارع هرمزگان
کوروش صادقی، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از برداشت 53 هزار تن گندم و افزایش برداشت نسبت به سال گذشته در استان هرمزگان خبرداد.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از افزایش برداشت گندم از مزارع این استان خبرداد و گفت: در سال گذشته14 هزار و 500 هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافت که پس از برداشت 51 هزار تن محصول گندم با میانگین عملکرد5/3 تن در هر هکتار عاید کشاورزان شد.
صادقی از میزان سطح زیرکشت گندم در سالجاری سخن به میان آورد و افزود: در سالجاری 14 هزار هکتار از اراضی این استان به کشت گندم اختصاص یافت که پس از پایان فصل برداشت بیش از 53 هزارتن گندم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد که نشان دهنده افزایش عملکرد این محصول به میزان 8/ 3 تن در هر هکتار است.
وی گندم را محصول استراتژیک و اساسی برشمرد و عنوان کرد: شهرستان حاجی آباد یکی از نقاط مهم تولید گندم در استان به شمار می رود.
صادقی افزایش میزان بارندگی و پراکنش مطلوب را از دلایل افزایش عملکرد محصول در هر هکتار عنوان کرد و افزود: در راستای کشت این محصول توزیع کودهای شیمیایی، آموزش و راهنمایی بهره برداران در زمینه اصول صحیح کشت، کاشت و رعایت مسایل بهزارعی و مبارزه با آفات و بیماری ها استفاده از شرکت های مشاوره ای فنی مهندسی کشاورزی از جمله اقداماتی است که در افزایش برداشت گندم تاثیر مستقیم داشته است.
مدیر زراعت در پایان فصل کاشت گندم را اواسط آبانماه تا اواسط دی ماه و فصل برداشت این محصول را از از نیمه دوم فروردین ماه تا اواخر خردادماه برشمرد.