خبرها

آغاز برداشت لیموترش در هرمزگان
هرمزگان رتبه اول لیموترش در کشور
به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی، مجیدرضا پاکاری، مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از آغار برداشت لیموترش از باغات هرمزگان خبرداد.
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از برداشت لیموترش از باغات این استان خبرداد و گفت: در سال گذشته 16هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت لیمو در استان بوده که از این میزان بیش از 224 هزار تن لیمو با عملکرد 8/ 14 تن در هکتار به دست آمده است.
پاکاری از میزان سطح زیرکشت لیموترش در سالجاری سخن به میان آورد و افزود: در سالجاری بیش از 14 هزار و 700 هکتار از اراضی هرمزگان به کشت لیمو اختصاص یافته است که با پیش بینی میانگین عملکرد 8/14 تن در هر هکتار امید می رود بیش از 198 هزارتن محصول لیمو از باغات استان برداشت شود.
وی نقاط مهم کشت لیموترش را شهرستان های میناب، رودان و بندرعباس برشمرد و عنوان کرد: مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری های لیمو، تغذیه مناسب، اجرای برنامه های رادیویی و ترویجی و همچنین توزیع مناسب کود در افزایش تولید در سطح هکتار این محصول تاثیر بسزایی داشته است، اما به دلیل بروز بیماری جادوی جاروگر درسال گذشته کانون های آلودگی این بیماری حذف گردیده که دلیل اصلی کاهش سطح زیرکشت لیمو در سال جاری است.
پاکاری ادامه داد: در طرح جایگزینی باغات الوده به بیماری جاروک درختان جایگزینی از قبیل انبه، نخل، پاجوش و نهال کشت بافت، گواوا ، کنار و سایر مرکبات غیرمیزبان در دستور کشت قرار گرفته است.
مدیر باغبانی، شهرستان رودان را با سطح زیرکشت 9 هزار و 400 هکتار رتبه نخست استان در لیمو برشمرد و افزود: تازه خوری، تهیه آبلیمو، تهیه اسانس و لیمو از جمله مصارف لیمو هرمزگان است.
مدیر باغبانی جهادکشاورزی تصریح کرد: فصل برداشت این محصول نیمه دوم خردادماه تا اوایل مردادماه در استان ادامه خواهد داشت.


اخبار برگزیده