خبرها


کشت پنبه در هرمزگان بیمه می شود
جعفر صبوری پور، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از بیمه شدن کشت پنبه در شهرستان حاجی آباد خبرداد.
 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از بیمه شدن کشت پنبه در حاجی آباد خبرداد و گفت: طبق تایید صندوق بیمه کشاورزی محصول پنبه آبی رقم بختگان را در سال زراعی 89- 88 در استان هرمزگان بیمه می گردد.
وی کشت پنبه را تنها در شهرستان حاجی آباد دانست و تصریح کرد: پنبه تنها در شهرستان حاجی آباد در سطح 163 هکتار انجام می شود که تا قبل از این بیمه نمی شد اما بنا به درخواست کمیته اجرایی بیمه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد این موضوع از سوی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان پیگیری شد و در نهایت با تاییدیه موسسه تحقیقات پنبه کشور مقرر شد از امسال محصول پبنه کشاورزان بیمه خواهد شد.
صبوری پور نحوه بیمه کشت پنبه را دارای دو شیوه خواند و افزود: در گزینه اول کل حق بیمه 86 هزار ریال است که از این مبلغ 45 هزار ریال را کشاورز و 41 هزار را دولت به عنوان یارانه پرداخت می کند در این روش در صورت بروز خسارت به محصول تعهد پرداخت حداکثر 6 میلیون ریال در هر هکتار وجود دارد.
وی به شیوه دوم بیمه پنبه اشاره کرد و افزود: در این گزینه کل حق بیمه 141 هزار ریال است که از این مبلغ 100 هزار ریال را کشاورز و 41 هزار ریال را دولت پرداخت می کند و در صورت بروز خسارت حداکثر تا 9 میلیون و 700 هزار ریال به کشاورزان بابت هر هکتار پرداختا می گردد.


اخبار برگزیده