خبرها


رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تمامی ظرفیت ها برای ساماندهی خرید مرغ مازاد تولیدی هرمزگان به کار گرفته شود

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر توجه ویژه نسبت به اعمال مدیریت منطقی بر حلقه های زنجیره تولید مرغ در استان گفت: تمامی ظرفیت ها برای ساماندهی خرید مرغ تولیدی مازاد هرمزگان به کار گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، عباس مویدی در جلسه ساماندهی وضعیت خرید مرغ مازاد تولید شده در استان با تشریح وضعیت فعلی تولید مرغ در هرمزگان اظهار داشت: با توجه به وظایف تعریف شده برای اتحادیه مرغداران لازم است، نسبت به اعمال مدیریت منطقی بر کلیه حلقه های زنجیره تولید مرغ در هرمزگان توجه ویژه ای صورت گیرد

. وی در ادامه گام نخست در مدیریت تولید مرغ استان را ارائه برنامه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری بر مبنای کارکارشناسی عنوان کرد و افزود: بایستی با پیش بینی واکنش های بازار، از تمامی ظرفیت های موجود برای حمایت از ساماندهی و خرید مرغ مازاد تولید شده در استان بهره برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، با تاکید بر خرید مرغ مازاد تولید شده استان توسط اتحادیه مرغداران در واحدهای مرغداری بیان داشت: اتحادیه مرغداران استان وظیفه دارند، برای جوجه ریزی یک ساله خود در استان بر مبنای کار کارشناسی برنامه ریزی کرده و آمار آن را بر اساس مصرف سرانه هرمزگان در ماه های سال پس از تائید معاونت بهبود تولیدات دامی ارائه کنند.

مهندس مویدی با ابلاغ ماموریت جدید به معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اولویت بندی خرید مرغ مازاد تولید شده استان بایستی بر اساس شاخص های سن مرغ و تقاضای مرغدار در سراسر استان انجام و به اتحادیه مرغداران اعلام شود.

وی در ادامه اتحادیه مرغداران را ملزم به ارائه تقاضای خرید مرغ مازاد تولیدی استان در قالب طرح جامع تامین نقدینگی به سازمان جهاد کشاورزی دانست و گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان نیز به منظور کمک به اجرای طرح پیگیری های لازم را برای تامین اعتبارات مورد نیاز تا سقف 100میلیارد ریال به انجام رسانده و به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان همچنین از مدیران بانک کشاورزی استان خواست تا برنامه اجرایی خود را در زمینه چگونگی حمایت از طرح ها و میزان اعتبارات اختصاص یافته به آن، اعلام نموده و با توجه به شرایط فعلی بازار و لزوم تسریع در حمایت ویژه از واحدهای مرغداری استان به سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.