خبرها


پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی در هرمزگان پیشرفت خوبی دارد/کسانی که زمین دریافت کرده‌اند در صورت عدم اجرای طرح‌های خود خلع ید می‌شوند

رئیس سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر لزوم رصد و پایش مستمر فعالیت‌های در حال انجام در زمین‌های واگذار شده گفت: کسانی که زمین دریافت کرده‌اند در صورت عدم اجرای طرح‌های خود خلع ید می‌شوند. 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، دکتر صفدر نیازی رئیس سازمان امور اراضی کشور در حاشیه سفر به هرمزگان، ضمن تشریح اهداف سفر خود به این استان اظهارداشت: ماموریت ما با سه هدف اصلی در استان هرمزگان آغاز شد، نخستین هدف ما در این سفر بررسی خرده مشکلات بهره‌برداران با سازمان منطقه آزاد قشم و مرتفع کردن آن بود تصمیماتی در راستای حل این مشکلات اخذ شد و مقرر شد در یک مدت زمان کوتاه مشکلات موجود حل شود. 

وی افزود: دومین هدف ما پیگیری پروژه رفع تداخلات در حوزه اراضی کشاورزی و ملی بود؛ دسته‌ای از اراضی وجود دارند که با وجود اینکه جزو  مستثنیات مردم بوده‌اند با پیگیری اداره کل  منابع طبیعی به اراضی ملی تبدیل شده‌اند و این امر مشکلاتی را به همراه داشته است و در تلاش هستیم این موضوع در سطح ملی و سطح استانی تحت نظارت کمیسیونی به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان حل و فصل شود. 

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان‌کرد: پروژه رفع تداخلات در استان هرمزگان دارای پیشرفت خوبی است و از حدود ۶۵۰ پلاک دارای تداخل در استان  ۱۹۸ پلاک برنامه‌ریزی شده است که از این بین تعدادی ثبت در سامانه نیز شده‌اند و امیدواریم این پروژه عظیم تا پایان سال آتی به پایان برسد . 

نیازی با اشاره به واگذاری زمین با هدف توسعه در بخش‌های مختلف عنوان‌کرد: تاکنون حدود ۶هزار و ۵۰۰ مورد از اراضی استان به اشخاص حقیقی و حقوقی  واگذار شده است که عمدتا در بحث کشاورزی و صنعت و ... بوده است. 

وی رصد فعالیت‌های در حال انجام برروی اراضی کشاورزی را از ماموریت‌های سازمان امور اراضی دانست و خاطرنشان‌کرد: افرادی که برای اجرای طرح‌، زمین دریافت کرده باشند در صورتی که پروژه‌های خود را اجرایی نکنند، خلع ید خواهند شد و اراضی خلع ید شده به متقاضی دیگری واگذار خواهد شد تا نتیجه بهتری از این زمین‌ها حاصل شود.