خبرها


کشت قراردادی گندم در ۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان
 رئیس جهادکشاورزی هرمزگان در جلسه قرارگاه امنیت غذایی که صبح امروز ، سه شنبه 9 آذرماه برگزارگردید  از برنامه توسعه کشت‌های قراردادی گندم در 5000  هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: کشت قراردادی گندم و کلزا در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی و سازمان تعاون روستایی قرار گرفته است.
علی باقرزاده همائی افزود :  تا کنون 1100 هکتار از اراضی کشت گندم با همکاری مراکز خدمات جهاد کشاورزی تحت پوشش کشت های قراردادی رفته است .
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه با توجه به تاکید مقام عالی وزارت جهادکشاورزی باید توسعه کشت ‌های قراردادی را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: با توجه به ضرورت بهره‌وری اقتصادی به ویژه در حوزه تولید محصولات کشاورزی، در برنامه سالجاری با همکاری تعاونی روستایی ارتباط کشاورزان را با کارخانجات آرد فراهم می آوریم که تا کنون زمینه قرارداد خرید  10 هزارتن گندم نیز فراهم شده است .  
باقرزاده بر تاثیر کشاورزی قراردادی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی تاکید کرد و اظهارداشت : امیدوارم بتوانیم در خصوص کشت‌های قراردادی در همه شهرستان ها با قدرت و سرعت عمل کنیم چرا که کشاورزی قراردادی با حذف واسطه‌ها، نظارت بر تولید و تضمین در خرید می‌تواند به تولید بیشتر با قیمت مناسب‌تر برای مصرف‌کننده منجر شود.
رئیس جهادکشاورزی هرمزگان  افزود: با توجه به برنامه های جامع جهادکشاورزی، عزت و اقتدار کشاورزان در گرو اجرای کامل کشاورزی قراردادی است.