خبرها


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان: اکیپ‌های ردیابی و مبارزه با ملخ‌های صحرایی در هرمزگان سازماندهی شده‌اند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه پیش بینی شده است هفته آخر بهمن ماه  ملخ‌ها به استان هرمزگان حمله کنند، گفت: اکیپ‌های ردیابی و مبارزه با ملخ‌های صحرایی نیز سازماندهی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، سید عبدالرضا اشرف منصوری در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان بندرعباس، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی آماده مقابله با هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی هستیم.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شده و لوازم و تجهیزات مورد نیاز نیز برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی به همه نقاط استان ارسال شده است، اظهار کرد: انواع سموم مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور، ادوات و دستگاه‌های سمپاش و تجهیزات عملیات مبارزه شامل ماسک، لباس ضد شیمیایی، کلاه و دستکش برای مبارزه با این آفت تهیه شده و به سراسر استان ارسال شده است.

اشرف منصوری با اشاره به اینکه اکیپ‌های ردیابی و مبارزه با ملخ‌های صحرایی نیز در استان سازماندهی شده اند، اضافه کرد: پیش بینی شده است هفته آخر بهمن ماه  ملخ‌ها به استان هرمزگان حمله کنند که البته قطعیت این امر بستگی به جهت وزش باد، رطوبت و بارندگی دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان کرد: تیم‌های ردیاب در همه نقاط استان در حال بررسی هستند و از اواخر آبان ماه تاکنون موردی از حمله ملخ‌های صحرایی در استان مشاهده نشده است.

اشرف منصوری در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اجازه ندهیم که ملخ‌های صحرایی امنیت غذایی مردم را به خطر بیاندازند و دسترنج کشاورزان را نابود کنند.