خبرها


معاون توسعه مديريت و منابع انساني جهاد كشاورزي هرمزگان: واگذاري تصدي گري به بخش خصوصي از اولویتهای مهم است/ تاثیر کاهش تصدی گری دستگاه‌های دولتی در خدمات موثر به ارباب رجوع

معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان جهاد كشاورزي استان هرمزگان گفت: اين سازمان، اجراي اصل 44 قانون اساسي در واگذاري امور تصدي گري به بخش خصوصي را به عنوان يكي از اولویتهای مهم و اساسي قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی استان هرمزگان، طهماسب غلامپور اظهار کرد: در اين مدت سازمان جهاد كشاورزي استان هرمزگان با تقويت بخش خصوصي ، تعاوني و تشكل هاي مربوطه تلاش كرده تا زمينه لازم را براي اين امر مهيا كند.

وی افزود: برنامه ريزي شده بخش اعظم فعاليت هاي تصدي گرايانه سازمان را كه قابليت واگذاري دارد به بخش خصوصي محول شود.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان جهاد كشاورزي استان هرمزگان همچنین ابراز داشت: وقتي وظايف تصدي گري واگذار مي شود بايستی متناسب با اين وضعيت، كوچك سازي و جايگاه سازي ساختار ها هم انجام و اصلاح شود.

غلامپور با بیان اینکه واگذاری برخی از کارها به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دستگاه‌های دولتی می تواند در روند سرعت چرخه کارها و خدمات قابل ارائه به ارباب رجوع موثر واقع شود، تصریح کرد: با انجام این واگذاری ها ، از بروکراسی اداری و سر در گمی مراجعین کاسته خواهد شد.

به گفته وی، در راستای اجرای اصل 44 قانون و به جهت کاهش تصدی های بخش دولتی و کوچک سازی بدنه دولت در سازمان بخش عمده ای از فعالیت های بخش کشاورزی به بخش خصوصی واگذار می شود.

این مسوول در خصوص آثار و نتایج واگذاری تصدی ها خاطرنشان کرد: کاهش بار مالی دولت، خروج شرکت‌های واگذار شده از مقررات دولتی ، سهولت در اجرای عملیات ،توسعه و گسترش و سرمايه‌گذاري در شرکت‌ها خصوصی از دستاوردهاي اين واگذاري‌ها می با شد.

غلامپور در پایان با تاکید بر لزوم انجام فرایند اصولی و قانونی واگذاری تصدی گری به بخش خصوصی خاطرنشان ساخت: تصدی گری به بخش خصوصی بایستی منافعی برای سازمان و کارکنان داشته باشد .