خبرها


پیام رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان بمناسبت روزجهانی محیط زیست

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در پيامي روز جهاني محيط زيست را تبريك گفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان طی پيامي روز جهاني محيط زيست را تبريك گفت.

متن پیام به شرح زیر می باشد:

 هُوَ أَنشَأکُم مِّنَ الأًرضِ وَ استَعمَرکُم فِیهَا (هود؛ ۶۱)

تاریخ و تمدن کهن ایران زمین و همه ادیان توحیدی بویژه اسلام؛ همواره بر هم زیستی مسالمت آمیز با محیط زیست و ارتقای سطح آن تاکید داشته و کلا‌ً به موضوعی فرهنگی برای ما تبدیل شده است.

روز جهانی محیط زیست فرصت مناسبی است که اهمیت و ضرورت حفاظت از محیط زیست به عنوان بستر توسعه پایدار برای جمع بشری تبیین شود.

در شرایطی که آلودگی های محیط زیستی از ابعاد ملی و منطقه ای گذر کرده و در ابعاد جهانی مطرح است، حفاظت از محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار جایگاه ویژه و مترقی یافته است. مسائلی از جمله آلودگی هوا، آب و خاک، بیابان زایی، تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین با کاهش تنوع زیستی و وقوع پدیده های مخربی از جمله بروز پدیده گرد و غبار و غیره گریبانگیر کشورها شده و حساسیت افکار عمومی را نسبت به حفظ محیط زیست بیشتر کرده است.

اینجانب روز جهانی محیط زیست را به تمامی مدیران و فعالان بخش کشاورزی صمیمانه تبریک عرض نموده و امیدوارم با زندگی هر چه هم سازتر و هم سوتر با طبیعت بتوانیم از راهنمایی‌های ارزشمند این مادر مهربان هر چه بیشتر بهره‌مند شویم وغنای زیستی جهان و منابع ارزشمند طبیعی آن را به بهترین شکل حفاظت و حراست نماییم.

 

علی باقرزاده همائی

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان