خبرها


از اواسط آبان ماه سال گذشته؛ فعالیت ۵۴ اکیپ ردیابی و مبارزه بر علیه ملخ صحرایی در هرمزگان

از اواسط آبان ماه سال گذشته تاکنون ۵۴ اکیپ ردیابی و مبارزه بر علیه ملخ صحرایی در این استان فعالیت کرده است. 

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی هرمزگان، مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: تاکنون در سطحی بیش از 22 هزار هکتار در استان برعلیه ملخ صحرایی مبارزه صورت گرفته است.

اشرف منصوری افزود: بالغ بر890هزار هکتار مورد پایش و ردیابی این آفت قرار گرفته است .

وی با اشاره به اینکه در شهرستانهای بشاگرد، جاسک، میناب، سیریک، بندرعباس، حاجی آباد ،بندر لنگه، پارسیان، بستک و جزایر قشم و کیش مبارزه با ملخ صورت گرفته است، تصریح کرد: مابقی شهرستان های استان با توجه به به اینکه گزارش مبنی بر هجوم ملخ نداشته‌اند روزانه مورد ردیابی و رصد  قرار می گیرند.

 مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان ابراز داشت: برخلاف وجود بیماری خطرناک کرونا و بارندگی های سیل آسا  در استان که حد اقل دو برابر حد نرمال سنوات گذشته می باشد ، دست اندرکاران بخش کشاورزی به عنوان مدافعان امنیت غذایی رصد و مبارزه شبانه  روزی برعلیه ملخ را انجام می دهند.

 اشرف منصوری در پایان خاطرنشان سخت: تاکنون بالغ بر ۵۴ تن از از انواع سموم مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور و تامین تجهیزات عملیات مبارزه شامل ماسک، لباس ضد شیمیایی ، کلاه ، دستکش و.. جهت مبارزه با این آفت تهیه شده و ۱۴ دستگاه سمپاشulv پاش پشت وانتی به همراه ۱۰ دستگاه سمپاش توربینی و انواع سمپاش ها و همچنین یک فروند هواپیمای سمپاش در استان  مستقر شده که سطح۳۰۰ هکتار نیز مبارزه با آن صورت گرفته است.