خبرها


انجام عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در ۴۸ هزار هکتار از مناطق آلوده کشور

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از اجرای عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۴۸ هزار هکتار از مناطق آلوده خبر داد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از اجرای عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۴۸ هزار هکتار از مناطق آلوده خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، دکتر محمدرضا درگاهی امروز در سفر به استان هرمزگان از کانون ملخ صحرایی در منطقه شمیل شهرستان حاجی‌آباد بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید اعلام کرد: در بهمن ماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۸۵ ریزش ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان در سطح ۶ استان جنوبی کشور داشته‌ایم.

درگاهی افزود: در حال حاضر ۲۰۵ هزار هکتار از سطوح استان‌های درگیر به آفت ملخ صحرایی بتدریج نیاز به مبارزه شیمیایی دارد که این امر با جدیت تمام و بوسیله هواپیمای سمپاش و روش‌های زمینی در حال انجام بوده و تاکنون در سطح ۴۸ هزار هکتار عملیات مبارزه انجام پذیرفته است.

وی یادآور شد: خوشبختانه با اقدامات بموقع همکاران در سازمان های جهادکشاورزی استان ها و دیگر دستگاه های مرتبط، تاکنون هیچ گونه خسارت جدی به باغات و مزارع کشور وارد نشده است.

دکتر درگاهی تاکید کرد: در صورت ادامه ریزش‌ها، پیش بینی می‌شود سطح مورد نیاز برای مبارزه به بیش از ۴۰۰ هزار هکتار افزایش یابد اما با توجه به اتمام پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان و مردم عزیز وجود ندارد و ان‌شاءاله این آفت به نحو شایسته کنترل و از بروز خسارت جلوگیری خواهد شد.