خبرها


مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان هرمزگان

مبارزه با 22هزار هکتار اراضی آفت زده شده از جمله اقدامات مهم بر علیه ملخ های مهاجم در هرمزگان انجام شد؛ این مبارزه شامل هشت هزار هکتار علیه آفت پوره و ۱۴هزار هکتار علیه دستجات ملخ می باشد.

مبارزه با 22هزار هکتار اراضی آفت زده شده از جمله اقدامات مهم بر علیه ملخ های مهاجم در هرمزگان انجام شد؛ این مبارزه شامل هشت هزار هکتار علیه آفت پوره و ۱۴هزار هکتار علیه دستجات ملخ می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ظهر امروز در نشست خبری از هجوم دستجات ملخ به بالغ بر 50نقطه در کلیه شهرستانهای استان خبر داد و گفت: مناطقی که بیشترین ریزش ها در آن وجود داشته است بندرلنگه، بندرعباس، سیریک و میناب هستند.

وی  اظهار داشت: اجازه گسترش آفت ملخ صحرایی به مناطق مرکزی کشور را نمی دهیم و به همین منظور کل امکاناتی که در اختیار سازمان قرار دارد را بسیج کرده ایم.

علی باقر زاده با بیان اینکه امسال شاهد دومین حمله گسترده ملخ ها در کشور هستیم گفت:خوشبختانه با همکاری دیگر  دستگاه ها اقدامات خوبی در برخورد با دستجات ملخ ها شده است.

وی تشکیل ستاد مدیریت بحران،تشکیل ستاد ملخ در سطح استانداری و کلیه فرمانداری ها،اطلاع رسانی  لازم،ردیابی 530هزار هکتار از اراضی و ... را از اهم اقدامات بر ضد ملخ ها خواند.

باقرزاده بیان داشت: مبارزه با ملخ صحرایی را به بهانه کمبود امکانات متوقف نمی کنیم زیرا تمام منابع و امکانات و تخصص در استان جهت مبارزه وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مبارزه با 22هزار هکتار اراضی آفت زده شده از دیگر اقدامات مهم بر علیه ملخ ها خواند و تصریح کرد:این مبترزه شامل هشت هزار هکتار علیه افت پوره و ۱۴هزار هکتار علیه دستجات ملخ خواند.

باقرزاده بازسازی و اماده سازی 9باند موقت فرود هواپیمای سم پاش در مناطق کشاورزی ،تامین دوفروند هواپیما،15دستگاه ماشین دولتی،15دستگاه تراکتور و بیش از 300دستگاه سم پاش پشتی و دستی را از دیگر اقدامات جهادکشاورزی هرمزگان در مبارزه با آفت ملخ خواند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از حضور پر رنگ کشاورزان در امر مبارزه گفت:اولین ورود گسترده ملخ ها به کشور در سال 1342صورت گرفته و این دومین هجوم گسترده ملخ هاست که خوشبختانه نگرانی غیر قابل کنترلی در این زمینه وجود ندارد.