خبرها


مزرعه فورخورج بعنوان طرح الگوی موفق کشور معرفی خواهد شد

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از طرح تجمیعی مزرعه فورخورج بندرعباس و چند طرح شاخص گلخانه ای در شهرستان حاجی آباد بازدید کرد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از طرح تجمیعی مزرعه فورخورج بندرعباس و چند طرح شاخص گلخانه ای در شهرستان حاجی آباد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی امروز از طرح تجمیعی مزرعه فورخورج سیاهو در بندرعباس بازدید و روند اجرایی این پروژه را  مورد رصد قرار داد.



طهماسبی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه طرح تجمیعی مزرعه فورخورج به عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور معرفی خواهد شد، گفت: با توجه به افت منابع آبی، چشمه ها و قنات های این منطقه، اجرای این طرح می تواند بسیار حائز اهمین و اثربخش باشد.



وی افزود: با اجرایی شدن این طرح  152 هکتاری که 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، 120 نفر از جامعه بهره بردار بخش کشاورزی از مزایای آن بهره مند خواهند شد.



معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امروز همچنین از چند طرح شاخص گلخانه ای در شهرستان حاجی آباد بازدید و اظهار امیدواری کرد با توجه به وجود گلخانه های مدرن و اقبال عمومی بسیار زیاد از سوی کشاورزان و بهره برداران این منطقه، تهمیدات لازم در راستای تسهیل صادرات محصولات گلخانه ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی اندیشیده شود.



وی همچنین از آمادگی وزارت جهاد کشاورزی جهت ارائه تسهیلات به طرح های بخش خصوصی برای تأمین نهال پیارم  خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خواستگاه اصلی پیارم شهرستان حاجی آباد است، وزارتخانه و سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمادگی لازم را در زمینه ارائه تسهیلات به طرح های بخش خصوصی برای تولید نهال پیارم دارد و سرمایه گذاران می توانند طرح های خود را به سازمان جهاد کشاورزی ارائه کنند.