خبرها


دهها پروژه کشاورزی درهرمزگان افتتاح می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هم زمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به هرمزگان دهها پروژه در بخش کشاورزی و زیرمجموعه های آن افتتاح و به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هم زمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به هرمزگان دهها پروژه در بخش کشاورزی و زیرمجموعه های آن افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان،علی باقرزاده عصر امروز دوشنبه از بهره برداری 53هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی، سه هزار هکتارآبیاری نوین، چند پروژه آبخیزداری، 2واحد بسته بندی ماهی و میگو از مهم ترین این طرح ها نام برد که با افتتاح آنها برای صدها نفر شغل ایجاد می شود.

وی اظهارکرد: درسفر روز سه شنبه وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان حاجی آباد، با بهره برداری نمادین از دو واحد گلخانه ای برخورداری و شهدادی بطور هم زمان 53هکتار گلخانه در دیگر شهرستانهای این استان نیز افتتاح می شود.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بهره برداری از این طرحها، سطح کل گلخانه های هرمزگان به 282هکتار با تولید سالانه 70هزارتن محصولات سبزی و صیفی به ویژه گوجه فرنگی، خیارسبز و فلفل افزایش می یابد.

باقر زاده یاد آورشد: طرح آبیاری تجمیعی تحت فشار نخلستان شمیل به مساحت 160هکتار نیز به نمایندگی از دهها پروژه دیگر به وسعت سه هزار هکتار بطور هم زمان در سطح این استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

با بهره برداری از این سه هزار هکتار وسعت زمینهای مجهز شده به آبیاری نوین در هرمزگان به بیش از 110هزار هکتار افزایش می یابد که این رقم شامل 64درصد از کل سطح زیر کشت باغها و مزارع این استان را شامل می شود.

آغاز عملیات اجرایی مرکز عمل آوری میگو،ماهی و سردخانه سه هزارتنی شهرک صنعتی گامرون(شرق شهربندرعباس) و افتتاح واحد عمل آوری و بسته بندی به همراه هشت تونل انجماد با ظرفیت 100تن از دیگر طرح های اعلام شده در سفر وزیر جهاد کشاورزی به هرمزگان هستند.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از دو طرح ذکر شده برای 90نفر بطور مستقیم و500نفر نیز به صورت فصلی شغل ایجاد می شود.

دراطلاعات منتشره وزارت جهاد کشاورزی وسعت زمینهای کشاورزی هرمزگان 156هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و 300هزارتن انواع محصول باغی و زراعی با محوریت تولید یک میلیون و 600هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل اعلام شده است. 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری را در سفر دو روزه اش(دوشنبه و سه شنبه) به هرمزگان، مهندس حجتی وزیرجهاد کشاورزی و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراهی می کنند.