خبرها


برگزاری اولین جلسه کارگروه مدیریت بحران در بخش کشاورزی میناب

مدیر جهادکشاورزی میناب از برگزاری اولین جلسه کارگروه مدیریت بحران در بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: در خصوص عوامل خطر در بخش کشاورزی و نقش و جایگاه هر یک از ادارات تابعه و واحدها جهت مدیریت بحران، اولین کارگروه در این زمینه برگزار گردید.

مدیر جهادکشاورزی میناب از برگزاری اولین جلسه کارگروه مدیریت بحران در بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: در خصوص عوامل خطر در بخش کشاورزی و نقش و جایگاه هر یک از ادارات تابعه و واحدها جهت مدیریت بحران، اولین کارگروه در این زمینه برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، اولین جلسه کارگروه مدیریت بحران در بخش کشاورزی میناب برگزار شد.

 

در ابتدای کارگروه عبدالمهدی رنجبری معاون فنی به موضوع اهمیت مدیریت بحران و محورهای آن پرداخت.

 

در ادامه عباس مویدی مدیر جهاد کشاورزی میناب در خصوص عوامل خطر در بخش کشاورزی و نقش و جایگاه هر یک از ادارات و واحدها جهت مدیریت بحران بیاناتی ارایه نمودند.

 

سپس اعضای کارگروه، در ابتدا امیری رئیس اداره هواشناسی ضمن ارائه گزارش وضعیت بارندگی سال گذشته و پیش بینی سازمان هواشناسی برای سال جاری به شرح اقدامات و برنامه ها پرداختند.

 

حیدری رئیس اداره شیلات میناب نیز عنوان کردند فصل پاییز بیشترین احتمال خطر و حوادث در بخش شیلات وجود دارد، همچنین در خصوص راهکارها و ارائه خدمات به بهره برداران به منظور کاهش عوامل خطر صحبت نمودند.

 

زارع رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی میناب نیز در خصوص تهیه دستورالعمل ها و راهکارهای عملیاتی به منظور کاهش عوامل خطر مطالبی ارائه کردند.

 

امانی مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی میناب نیز در خصوص بیمه محصولات و نحوه پیشگیری از خسارت در بخش کشاورزی به ایراد سخن پرداختند.

 

در پایان جلسه نیز مصوباتی بدین شرح مقرر گردید؛

1-با عنایت به ضرورت پیش بینی نقطه ای دمای هوا در مناطق هشتبندی و تیاب،از طریق هواشناسی شهرستان هزینه نصب امکانات و لوازم مورد نیاز هواشناسی برآورد و به کارگروه شهرستان ارائه گردد.

2-بسته پیشنهادی جهت پیگیری و مقابله با عوامل پرخطراز طریق کلیه اعضائ کارگروه تهیه و به کارگروه ارائه گردد.

3-توصیه های کاربردی با همکاری واحدهای تخصصی از طریق سامانه پیامک رسانی از طریق اداره هواشناسی بصورت مستمر به بهره برداران زیر بخش کشاورزی اطلاع رسانی گردد.

4-اطلاع رسانی لازم در خصوص اقدامات پیشگیری از عوامل خطراز طریق نصب بنر توسط مراکز جهادکشاورزی صورت پذیرد.

5-پیگیری لازم توسط اداره شیلات و نمایندگی بیمه  در خصوص افزایش مدت زمان پوشش بیمه ای مزارع پرورش میگو از 120 روز به 150 روز صورت پذیرد.

6-نمایندگی بیمه کشاورزی به منظور آموزش بهره برداران در جهت پیشگیری کاهش خسارت عوامل خطر تفاهم نامه برگزاری دوره های آموزشی بین ادارات عضو تنظیم و پیگیری گردد.

7-مراکز جهاد کشاورزی همکاری لازم جهت برگزاری دوره آموزشی را به نمایندگی بیمه کشاورزی داشته باشد.

8-مدیریت جهاد کشاورزی(اداره ترویج)جهت حضوراداره هواشناسی و نماینده بیمه کشاورزی در کلاس های آموزشی به منظور آموزش بهره برداران لیست دوره های آموزشی سال جاری به اداره هواشناسی و نماینده بیمه کشاورزی ارسال گردد.